Popularna izreka u poslovnim krugovima, ali i istinita: Ljudi posluju sa onima koje poznaju, cijene i kojima vjeruju, posebno u poslovnom svijetu. Za poslovanje ne žele svoj novac samo predati nekoj bezličnoj korporaciji ili potpisati ugovor sa nekim koga su tek upoznali.
Svjesni toga ili ne, želimo kupovati i poslovati sa ljudima kojima možemo vjerovati. Želimo biti sa onima koji rade ono što kažu, ispunjavaju svoja obećanja i popravljaju stvari kad pogriješe. To se odnosi kako na ljude, tako i na kompanije. Potencijalni kupci žele znati mogu li vjerovati kompaniji jednako kao i pojedincima s kojima imaju posla.
To znači da izgradnja povjerenja započinje od samog početka poslovanja; kada Vas prvi put sretnu na nekoj konferenciji, posjete Vašu web stranicu ili pročitaju jedan od Vaših e-mailova.
Kako možete biti osoba koju ljudi znaju, vole i kojoj vjeruju? Evo nekoliko načina na koje sve to možete dobiti na osnovu onoga što već imate.
POZNAVANJE
Jedan od sjajnih načina da vas ljudi upoznaju je putem prepoznavanja brenda. Dijeljenje informacija, aktivnost na društvenim mrežama i stvaranje zanimljivog sadržaja mogu pomoći ljudima da upoznaju ko ste, čime se bavite i učiniti poslovanje jednostavnijim.
Pet načina na koje javnost možete upoznati sa Vama:
- Vodite razgovore sa ljudima na društvenim mrežama i odgovarajte na njihova pitanja.
- Opširno pišite o svojoj misiji i problemima koje rješavate.
- Podijelite svoje znanje u člancima kako biste privukli ljude na vašu web stranicu.
- Potaknite ih dalje niz prodajni lijevak letcima i webinarima.
- Širite svoju misao kroz prezentacije na konferencijama i podkastove.
Možete čak ponuditi korisne informacije i za svoju kompletnu industriju. Dijelite informacije koje se bave problemima sa kojima se suočavate. Pružajte vijesti iz industrije kao i vanjske utjecaje koji utiču na Vašu industriju.
Dakle, pomozite ljudima da Vas upoznaju tako što ćete pružiti vrijedan sadržaj koji će drugim ljudima pomoći da rade svoj posao i ispune svoje ciljeve.
SVIĐANJE
Možete pridobiti ljude da im se svidite tako što ćete osigurati da je Vaš sadržaj pravovremen i relevantan. Dijelite sadržaj koji zanima ljude, čak i ako je to samo referenca pop kulture ili nešto što koristi najnoviji #HashtagTrend.
Vaš sadržaj ne smije biti prost i dosadan. On mora biti zanimljiv, zadivljujući, primamljiv, pa i zabavan. Svakako, želite pisati informativne članke koji će i poboljšati rezultat pretrage putem pretraživača. Vaš marketing mora biti više od površnih informacija, on bi trebao navesti ljude da se vrate po još.
POVJERENJE
Ljudi nauče da nam vjeruju kroz transparentnost. Kao što je podjednako važno reći ljudima čime se bavite i biti iskreni prema njima, toliko je važno zapravo dopustiti svojim zaposlenicima da komuniciraju sa javnošću, dajući im glas i prisustvo, bilo da je to na društvenim mrežama ili na sastancima.
U ranim danima društvenih medija, jedan prodavač obuće proslavio se ohrabrujući sve svoje zaposlenike da budu na društvenim mrežama i u njihovo ime govore u ime kompanije. Tweet-ali su, dijelili fotografije, pisali blogove i komunicirali sa ljudima. Razvili su internet prijateljstva, a ti prijatelji su postali vjerni kupci.
Ukratko, ljudi su vjerovali toj firmi jer su imali prijatelje koji su tamo radili i na taj način su vidjeli „lice“ brenda. Firma je imala korisničku podršku za sve upite o načinu kupovine i realizaicijama povrata robe, ali povjerenje koje su zaposlenici stekli svojim glasom bio je veliki razlog za uspjeh brenda.
ZAPAMTITE, ONI ŽELE POSLOVANJE SA LJUDIMA.
Najvažnije je zapamtiti dio iz izreke, da ljudi žele kupovati od drugih ljudi, a ne od biznisa. Mnogo B2B odluka o kupovini ima više veze sa odnosima koje kupci imaju sa prodavačima, a manje s proizvodom ili uslugom.
To znači da sa svojim potencijalnim klijentima trebate razgovarati poput ljudi, a ne kao s poslom. B2B marketing se ne razlikuje od B2C marketinga: razgovarate sa ljudima koji imaju emocije i ciljeve, žele dobro raditi u svom poslu, a cilj im je pronaći proizvod ili uslugu koji će pomoći njima i njihovom poslodavcu.
Stoga u sljedećoj marketinškoj kampanji pokušajte više razgovarati, ponašati se prema njima kao prema stvarnim ljudima, a ne kao prema preduzeću ili računu. Navedite ih da im se dopadnete pružajući dobar sadržaj koji je informativan i zabavan. I što je najvažnije, pustite da Vaša ličnost dolazi do izražaja.
Tada će početi poslovanje sa Vama.