Marketing od A do Gen Z - 7 istina
Image

Marketing od A do Gen Z - 7 istina

Kada komunicirate generaciji Z, počnite s pristupom da potencijalno ne znate ništa vezano za marketing.

Pripadnici ove generacije nikada neće izgledati isto na poslu, u školi, pa čak ni u načinu na koji se druže, tako da su se strategije marketinga generacije Z promijenjene posebno nakon Covida.

Razumijevanje kako se plasirati na tržište generaciji Z važnije je nego ikad. Na kraju krajeva, generacija Z čini značajan postotak ukupnih potrošača, a očekuje se da će njihova potrošačka moć porasti do 2030. godine. To znači da se predviđa da će generacija Z postati najveća i najbogatija generacija. To je ujedno i najvrijednija generacija koju brendovi mogu privući jer imaju najveću doživotnu vrijednost.

Dakle, šta možete naučiti iz promjena koje je naročito pandemija donijela kako bi pomogla da se bolje povežete s potrošačima generacije Z koji idu naprijed? Razmotrite ove prijedloge i dođite do još boljeg načina povezivanja s njima.

Zabava je vijest za najmanje polovinu potrošača generacije Z

Zabava i vijesti postaju sve više isprepletene za mlađe generacije. Za generaciju Z, 46% se prvenstveno okreće platformama društvenih mreža, uključujući YouTube i TikTok, za svoje informativne potrebe, a čini se da društvene mreže postepeno zamjenjuju Google. Ovo je u velikoj suprotnosti sa starijim generacijama, koje će se vjerovatnije oslanjati na tradicionalne izvore vijesti, kao i na Google.

Ovaj trend postavlja važna pitanja o prirodi potrošnje vijesti u digitalnom dobu. Šta se može naučiti iz načina na koji se informacije predstavljaju i konzumiraju na platformama kao što su YouTube i TikTok? Kako spajanje zabave i vijesti utiče na način na koji se mlađe generacije bave i razumiju aktuelne događaje?

Poverenje generacije Z u veće institucije je u padu

Nedavni podaci iz studije Gallup i Walton Family Foundation iz 2023. otkrivaju značajan nedostatak povjerenja među generacijom Z prema glavnim institucijama u SAD-u. Samo otprilike jedan od šest pripadnika Gen Z izražava visoko povjerenje u Kongres, medije, Predsjedništvo i velike tehnološke kompanije. Osim toga, manje od četvrtine vjeruje američkom Vrhovnom sudu, sistemu krivičnog pravosuđa i informacijama koje pronađu na internetu.

Ovaj široko rasprostranjeni nedostatak povjerenja predstavlja izazove za brendove i institucije koje žele da se povežu sa generacijom Z. On naglašava potrebu za autentičnošću, transparentnošću i vrijednostima u svim komunikacijama. Za brendove ostaje pitanje: Kako možete zaraditi i održati povjerenje u okruženju u kojem je skepticizam norma među mladim potrošačima?

Neutralnost brenda po društvenim pitanjima više nije opcija

Gen Z očekuje da brendovi koje podržava zauzmu stav o pitanjima socijalne pravde. Ostati neutralan zbog nedostatka vizije ili straha od uvrede nekih potrošača je veoma teško. Današnji potrošači očekuju da njihovi brendovi zauzmu stav o barem nekim temama. Primjetimo sve više brendova koji su se nekada smatrali "neutralnim po društvenim pitanjima" koji zauzimaju stavove koji bi mogli udaljiti neke od njihovih pratilaca. Sigurni smo da znate mnoge primjere u kojima je brend izražavajući stav o nečemu izgubio mnoge pratioce ili osnažio vjeru u brend onog drugog dijela.

Gen Z trenira algoritme da dobiju ono što žele u svom feedu

Gen Z, odrastao u digitalnom svijetu oblikovanom algoritmima, preuzima aktivniju ulogu u upravljanju svojim digitalnim iskustvima. Mnogima svjesno se sviđaju, ne sviđaju, spremaju i ignorišu sadržaj na svojim feedovima kako bi uvježbali svoje algoritme da im pokažu ono što žele vidjeti.

Ova generacija gleda na svoje algoritme kao na intimni dio sebe, pri čemu polovina pripadnika generacije Z vjeruje da njihov algoritam poznaje njihove ukuse i interesovanja bolje od njihovih roditelja.

Jedna stvar o kojoj treba razmišljati: Gen Z je veoma dobro upućen u informacije. Sviđa im se sadržaj koji im se sviđa i sposobni su da dobiju online sadržaj koji žele (i manje onoga što ne žele). Kako možete pomoći generaciji Z da dobije sadržaj koji traže u vezi s vašim brendom?

Ovo je doba transparentnosti za Gen Z

Nikada nemojte zaboraviti koliko je Gen Z pronicljiv. Izuzetno su snalažljivi u dobivanju informacija koje žele, kao i u provjeravanju. Ovo ima duboke implikacije za kompanije u smislu njihove pozicije u socijalnoj pravdi i u smislu toga šta je pokretačka svrha brenda. Kako vaš brend može biti otvoreniji i transparentniji s potrošačima vaše generacije Z?

Događaji uživo se mogu računati kao valuta

U studiji The Harris Poll iz 2023. u ime TFL-a, 68% ispitanika generacije Z reklo je da cijene iskustva poput događaja uživo umjesto materijalnih stvari.

„Moja generacija dolazi iz mjesta gdje želimo više od iskustava na društvenim mrežama, posebno nakon Covida“, objasnio je Sydney Landau, uposlenik Z Suite-a, tokom razgovora. „Važno je stvarati zajednice. Cijene koncerata su visoke, ali to je zato što postoji potražnja. Moji prijatelji i ja želimo da potrošimo svoje vrijeme i novac na iskustva čak i ako to košta više.”

Visoke cijene događaja uživo predstavljaju priliku za trgovce.

Pronalaženje načina da dosegnete, nagradite i zahvalite generaciji Z stvarima koje žele – poput ponude popusta ili čak pokrivanja troškova događaja uživo – jedan je od načina da privučete pažnju generacije.

Putovanja su statusni simbol

Landau je elaborirao ekonomiju iskustva i putovanja: „Covid je ograničio naše mogućnosti putovanja. Jeste li zaista otišli u Italiju ako svoje putovanje niste objavili na svom Instagram računu?”

Razgovarao je sa Daveom Stephensonom, glavnim poslovnim direktorom Airbnb-a tokom konferencije Phocuswright, koji je rekao: „Mislim da Gen Z teži stvarima koje treba raditi, a ne stvarima koje treba posjedovati. Tipični potrošač generacije Z provodi mnogo vremena na društvenim mrežama, a njihove inspirativne slike putovanja podstiču njihovu želju za jedinstvenim i nezaboravnim avanturama.”